Hoppa till huvudinnehållet

Valberedningen inför årsstämman 2024 utsedd

I enlighet med beslut vid Embellence Group AB(publ):s årsstämma den 28 april 2023 ska Bolaget ha en valberedning bestående av en ledamot utsedd av envar av de tre till röstetalet största aktieägarna eller ägargrupperna. Valberedningen ska konstitueras baserat på aktieägarstatistik från Euroclear Sweden AB per 30 september varje år och övrig tillförlitlig ägarinformation som tillhandahållits bolaget vid denna tidpunkt.

I enlighet med detta har följande ledamöter utsetts att ingå i valberedningen:

• Peter Lindell, representerar Acervo
  • Magnus Wärn, utsedd av en ägargrupp bestående av Calyptra AB, Sundling Wärn Capital AB, AB Sergius, AB Sergius Capital och Ramhill AB
  • Johan Martinsson, representerar JCE Management AB

Totalt representeras härmed cirka 43 procent av bolagets aktier (röster) i valberedningen. Ovanstående valberedning består fram till dess att en ny valberedning utses.

Valberedningens uppgift är att till kommande årsstämma där val av styrelse ska ske, lämna förslag till ordförande och övriga ledamöter i styrelsen, val av revisorer samt arvode och annan ersättning för styrelseuppdrag till var och en av styrelseledamöterna och revisorn. Valberedningen ska också lämna förslag till ordförande på stämman.

Årsstämman kommer hållas 8 maj 2024. Aktieägare som vill lämna förslag till valberedningen kan göra detta, senast 31 januari 2024, per e-post till valberedning@embellencegroup.com eller med brev till adressen Embellence Group, Valberedningen, Ryssnäsgatan 8, 504 64 Borås.