Paulina Lundström utses till VD för Pappelina

Det är med stor glädje vi kan informera om att Paulina Lundström har rekryterats som VD för Pappelina. Paulina är en visionär ledare med över två decenniers erfarenhet inom design och varumärkesutveckling. Paulina har gedigen erfarenhet från flera varumärken i designindustrin, såsom Bolon och Kinnarps Group.

Paulina Lundström utses till VD för Pappelina

Paulina Lundström har genom sin tid som Chief Brand & Communications Officer för Centiro, en världsledare inom molntjänster för e-handel och logistik, framgångsrikt omformat varumärkesstrategier och kommunikation, vilket bidragit till företagets tillväxt och framgång. Under tiden på Jotex i Ellos Group, övergick företaget till digitala plattformar och etablerade sig som en ledare inom digitalt heminredningsmode.

"Paulina Lundströms erfarenhet inom marknad, PR och kommunikation, kombinerat med hennes förmåga att leda och utveckla varumärken, gör henne till den idealiska kandidaten för att leda Pappelina in i dess nästa tillväxtfas", säger Olle Svensk, VD för Embellence Group.

Med en kandidatexamen inom marknadsföring och media och utbildningar från Berghs School of Communication, samt erfarenheter från flera ledande positioner inom branschen, står Paulina redo att förnya och utveckla Pappelinas varumärkesidentitet, och fortsätta företagets resa.

”Att ansluta mig till Pappelina som VD är en otroligt spännande möjlighet att fortsätta min resa inom varumärkesutveckling, försäljning och design. Med min erfarenhet av att omvandla och vitalisera varumärken ser jag fram emot att föra Pappelinas redan starka varumärke till nya höjder. Jag är fast övertygad om att genom innovation, kreativitet och ett fortsatt engagemang för hållbarhet kan vi skapa något verkligt unikt för Pappelina och dess kunder. Jag ser fram emot att arbeta med Pappelina passionerade team för att skapa nästa kapitel i framgångssagan”, säger Paulina Lundström.

Om Pappelina
Pappelina är ett starkt varumärke med en tydlig premiumposition inom sin nisch. Utöver exklusiva plastmattor erbjuder Pappelina också annan heminredning såsom kuddar, plädar, kökshanddukar och löpare. Pappelina grundades 1999 och har idag försäljning i 42 länder. Försäljningen sker genom återförsäljare och direkt till konsument genom egen e-handel.

För mer information, vänligen kontakta:
Olle Svensk, vd
Tel: +46(0) 768 566 093
E-post: olle.svensk@embellencegroup.com

Embellence Group, grundat 1905 i Borås, är en ledande europeisk aktör inom premiumtapet-segmentet och i framkant internationellt med försäljning i över 90 länder. Våra varumärken inkluderar Cole & Son, Wall&decò, Artscape, Pappelina och Boråstapeter. Embellence Group ska utveckla sin position som ett ledande House of Brands inom heminredning med fokus på premiumvarumärken inom tapet, textilier, mattor och övrig heminredning och driva utvecklingen på en tapet- och heminredningsmarknad i förändring. Embellence Group är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market och FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser.