Information från huvudägarna: Förslag till ny ordförande i Embellence Group AB

Ett antal av de största aktieägarna* (Huvudägarna) i Embellence Group AB har idag informerat styrelsen i bolaget att de avser föreslå ny styrelseordförande att väljas vid extra bolagsstämma så snart som praktiskt möjligt. Kallelse till denna kommer att skickas ut inom kort.

Till ny styrelseordförande kommer Magnus Welander föreslås. Magnus Welander har i samband med detta offentliggörande också ingått avtal om förvärv av 210 305 aktier i bolaget. Dessa aktier säljs från huvudägarna pro rata till respektive ägares innehav. Huvudägarna har också för avsikt att föreslå ett teckningsoptionsprogram, varav huvuddelen till styrelseordförande, i samband med årsstämman 2024.

*Cidro Förvaltning AB, JCE Asset Management AB, Ramhill AB, Henrik Nyqvist, Calyptra AB, Jerker Adeberg Holding AB, Sundling Wärn Capital AB, AB Sergius och Sergius Capital AB, motsvarande 50,5% av aktier och röster i Embellence Group AB.

För mer information, vänligen kontakta:
Peter Lindell, största ägare i Embellence Group AB samt Ordförande i valberedning

Embellence Group, grundat 1905 i Borås, är en ledande europeisk aktör inom premiumtapet-segmentet och i framkant internationellt med försäljning i över 90 länder. Våra varumärken inkluderar Cole & Son, Wall&decò, Artscape, Pappelina, Boråstapeter och Tapetfabriken. Embellence Group ska utveckla sin position som ett ledande House of Brands inom heminredning med fokus på premiumvarumärken inom tapet, textilier, mattor och övrig heminredning och driva utvecklingen på en tapet- och heminredningsmarknad i förändring. Embellence Group är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market och FNCA Sweden AB är utsedd Certified Adviser.